I dag har vi en overflod av musikk tilgjengelig når som helst og hvor som helst. Jeg ønsker å utforske en annerledes tilnærming til musikk, der musikken eksisterer kun på spesifikke steder, på samme måte som fysiske skulpturer: Hvis du ikke er på akkurat dette stedet i verden, så har du ikke mulighet til å oppleve kunstverket.
Med dette ønsker jeg å komponere musikk som er uløselig knyttet til det stedet den oppleves. På denne måten vil musikken være i dialog med de fysiske omgivelsene, på samme måte som musikk kan være i dialog med dans, teater og andre uttrykksformer.
Alle lyder du hører har sin opprinnelse akkurat her. De ble tatt opp en kveld, og så bearbeidet i studio, før de igjen ble plassert ut her på Koigen.
Today, we have an overwhelming abundance of music available anytime, anywhere. I want to explore a different approach to music—where it exists only in specific locations, much like physical sculptures. If you are not in that exact place in the world, you simply cannot experience the artwork.
Through this project, I aim to compose music that is inseparably connected to the location where it is heard. This way, the music engages in a dialogue with the physical environment, much like how music interacts with dance, theater, and other art forms.
All the sounds you hear originate precisely here. They were recorded one evening, then processed in the studio, before being placed back here at Koigen.
Alle lydene i musikken kommer fra Koigen. Stupetårnet, treningsapparatene, søppelbøttene, grusen på gangveien og steinene på stranda - fantastiske muligheter.
Meet the instruments
All the sounds in the music come from Koigen. The diving tower, workout equipment, trash cans, gravel on the path, and stones on the beach - all offering fantastic sonic possibilities.